Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Identitet iskall

Av Johanna Sjöberg - 2 mars 2008 00:47

ett korthus av fördomar stämplad i min panna
samhällets moral som är byggt på något helt annat
gör mig förbannad, en etik utan mening
är du fru svensson med förutfattad mening?
jag vet vem jag va, men jag känner mig själv nu
titta mig i ögonen, sanningen kommer fram till slut
vafan vet ni om oss? hur fan tänker ni?
har ni sett våran uppväxt, våra liv?
ni rullar ut den röda mattan framför era fötter
slänger en blick, jag vet hur ni tänker
ni kollar på mig som om jag vore något rovdjur
och tänker för dig själv - vad, det där ska låsas in i en bur
vem är du som spottar oss i våra ansikten
vem är du utan stolthet och realismen
vem är du som inte känner oss va?
vem är du människan utan respekt nu
min frihet, den förlora jag för länge sen
enda sen den dagen, fängslad utan galler
stoppa upp ett fält, men det svider mina handleder
inga handklovar, men samhället knullar mig.
straffad av systemet så folk kan se ner på mig.
hur ska man ändras utan en andra chans?




jag saknar min frihet nu och klappen på min axel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Sjöberg - 12 september 2008 16:39

NU BYTER JAG BLOGG, FÖLJ GÄRNA MED =) TACK FÖR TIDEN, PUSSHEJS =)   http://poees.blogg.se http://poees.blogg.se  http://poees.blogg.se  http://poees.blogg.se  http://poees.blogg.se  http://poees.blogg.se     ...

Av Johanna Sjöberg - 12 september 2008 15:35

äntligen är skolan slut, så jävla skönt är det. Ska ut till timrå sen ikväll och myspysa med älskling sen ska jag hem för anders och jag ska göra egen pasta med sås och räkor, kräfter o shit =) så jävla gott! Börjar bli äckligt jävla skol less nu och...

Av Johanna Sjöberg - 6 september 2008 12:49

hello på er pussgurkor!   hihi, jag känner mig glad även fast jag bara vill grina sönder just nu! Men vi får hoppas på att det löser sig, har suttit och prata med becca nu och hon berättade om vad som kommer hända osv för hon har gått igenom samma s...

Av Johanna Sjöberg - 6 september 2008 12:46

beslutet som jag tog igår, var det svåraste jag någonsin har gjortjag vet inte vart jag ska vägen, tusen tankar far genom mitt huvudhela tiden, så många känslor och förklaringar som jag inte kan sätta ord påjag mår inte bra, jag mår verkligen inte br...

Av Johanna Sjöberg - 2 september 2008 13:42

usch, har ont i magen fortfarande, mår illa och jag vill bara lägga mig i sängen och ligga där i typ evigheter. aja, sitter här och lyssnar på avenged sevenfold - afterlife är inte så mycket för sån musik men jag äklskar låten och scream också <3 ...

Presentation

Omröstning

Vad föredrar du helst i sängen?
 hårt och brutalt
 mjukt och försikitgt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards