Alla inlägg under september 2007

Av Johanna Sjöberg - 10 september 2007 23:22

TÄNK OM - av Frediino

ah ah ah yee Min oro trycker ner mig tills jag ligger ner på backen
Jag fäller tårar bara av att tänka på en tanke
En tanke som har gjort att min förtvivlan har vuxit
Men det hade aldrig hänt om du inte hade stuckit
Ett brustet hjärta,en sprucken söm
Här sitter jag och sörjer över en förlorad dröm
Tänk om jag aldrig mer få se i dina ögon
Ända sen du lämna mig är det allt jag har drömt om
Men tänkte du på mig eller bara på dig själv
Du vet att jag kan börja gråta när som hellst
Det börjar gå för långt med alla meningslösa känslor
Alla skador,all smärta och alla meningslösa brännsår
Men vart ska man ta vägen när man inte hittar svaren
När man inte fångar dagen,då man vill ner i graven
Komma bort från alla kraven
Det är du som har gjort att jag har så ont i magen
Rätta mig om jag har fel men du vill att jag ska dö va?
Så jag inte blir i vägen,så jag inte kan förstöra
Jag ansträngde mig och jag börja faktiskt smöra
Men "jag vill göra slut" va det enda jag fick höra
Satt ensam på mitt rum och grät blod i stora pölar
Jag vet att jag är enformig och jag vill inte störa
Men jag avgudar dig och jag älska det vi hade
Förlåt för att jag gav dig den hjälpande handen
Nu har solet slocknat och månen smyger fram
Sätt dig här en sista gång och ta mig i din hand

-------------------------------------------------------


Tänk om vi har försämrats av "kristendomen"
Tänk om det va det som gjorde att jag "miste hon men"-
det kanske bara va hennes vilja som fick hon att tänka
Kanske va det hon själv som beslutade att kämpa
Det finns inget jag kan göra men jag saknar dig så
Om jag försöker igen,kommer du att hata mig då?


-------------------------------------------------------

Efter allt som har hänt så vill jag ränsa mina tankar
För när jag tänker på dig känns det som mitt hjärta stannar
Efter alla jävla gånger som jag har blivit sårad
Kröp jag in i garderoben och fällde några tårar
Att du var så elak såg man inte på ditt yttre
Men jag kunde inte dölja att jag älska dig så mycke
Jag vet att du bär runt på en mjuk liten tjej
Som inte ens vågar säga nån sjuk liten grej
Jag gjorde allt för dig men du gav inget tillbaka
Inte ens en komplimang och du fick min kropp att skaka
Du hällde vatten på eld gumman,släckte mig totalt
Jag hade ingen chans att försöka stanna kvar
Allt har gått så fort du har varit en gudinna
Även fast du såra mig är du nånting jag vill minnas
Kan förstå om jag är ute ur ditt liv
Fast på nåt jävla sätt ska jag ta mig tillbaka dit
Du va en stor plåga men du gjorde mig hel
Det är bra att du inser att du har gjort fel
För jag vill bara säga att du gjort mig till en man
Och du fanns faktiskt där ibland när tårarna rann.. ah fredman 2007 baby ! ah ah


Min babe som har skrivit så kommentera ffs =D <3

Av Johanna Sjöberg - 10 september 2007 22:00

Har nyss kollat klart på CSI ..  hade planering ikväll på stallet så det vart ingen hoppning :) ganska sköönt endå! är så jävla seeeg i kroppen! =S

Nästa vekca blire hoppning iaf så då får jag inte rida ! men ska dra dit och kika iaf. Emma kom till stallet idag iaf :) har inte träffat henne på år känns det som juh! sen finns det en person som jag stör mej så jävla mkt på så det är inte sant! asså dö hoorunge!! vafan, är så jävla förbannad, arg, sur, besviken och ja, allt man kan bli! ska sluta blogga nu, innan allt går åt fitt , helvete! Sov gott vänner & ovänner :)

Johannafolke - Is it right or is it wrong ?

Av Johanna Sjöberg - 10 september 2007 16:48

You are saying your trust is getting weaker.
Probably because my lies is getting deeper.
I have learned my lesson,
you need to know the truth.
I lied, cheated and lied a little more.
But now I dont know what I did it for.
You said you are leaving, you cant stand the pain.
It is hard to continue this love, it is not the same.
What am I gonna do when it all comes out?
When you really see me and what Im all about?
you are the one who makes me feel on top of the world.
But I still lie to you, there is no turning back.

Av Johanna Sjöberg - 10 september 2007 15:07

Hmm .. mår så jävla illa så det är inte sant =S Vaknade imorrse med den puslerande huvudvärk och så jävla ont i magen. Men jag tog mej upp, plattade håret,sminakde mej, fikade och klädde på mej =) sen fick jag penar av mamma till bussen .. gick upp it id den här gången ;) satt mej på bussen osså var det fan en as sur busschauför :@ stog och skrek; men är ni trögfattade elr ? och typ sånt .. fan han var verkligen helt cp "/ Hoppade av i haga och traskade till skolan med sofia, sen gick dagen ganska fort! hade inte så många lektioner men dana (fysikläraren) hon fick fan damp på tim när han häll på md sin telefon sen tog hon den och hotade med att ha den i 1 vecka då fick han cp damp-ryck (somvanligt) och började skrika och grejja sen sa dana; ni som vill gå! GÅR NU! haha osså gick hela klassen, hon är vrkligen knäpp den där kärringen =S sen hoppade jag över gympan och tog bussen hem ist .. sen fick jag feta hostanfallet och började hosta blod, var fan as läskigt!!


Sen blire ingen hoppning ikväll får inte hoppa med ryggen förrens dom vet vart felet sitter "/ fitta också! men aja.. ska åka dit & kolla iaf sen blire CSI, film, datorn och sooova =D men nu ska jag sluta babbla på om ingenting xD ska äta nu sen ska jag byta om =)

Johannafolke - When you're gone , the pieces of my heart are missing you

^^

Av Johanna Sjöberg - 9 september 2007 20:46

10 första:
Första bästa kompis: Emma
Första kärlek: Andreas
Första husdjur: Hund
Första semester: Grekland
Första köpta skiva: jadu ingen aning
Första konsert: minns inte, har vare på så många =D
Första mobilen: LG
Första kyssen:Ojj oj, det minns jag fan inte:S kan ha vart vilken stackare som helst när som helst..
Första skolan: Essviks skola

9 sista:
Sista filmen du såg: Crazy goes bitch, helt sjuk! ^^
Sista telefonsamtal: Mamma min
Sista bubbelbadet:  idag =D
Sista smset du fick: av joel
Sista kyss: hehe jadu;) det håller jag väll kanske för mig själv ett tag till =P
Sista gången du grät: Idag "/
Sista måltiden: Kyckling & ris
Sista cykeltur: 1 månad sen typ ..
Sista låt du hörde: Timbaland ft. fatman scoop - The way i are [hard bazz up rmx]

8 har du nånsin:
Blivit arresterad? haha !! ^^
Blivit kär vid första ögonkastet? japps "/
Fått ditt hjärta krossat? mjoo jag har ju det
Pallat äpplen? haha vem gjorde inte det på lågstadiet:P mellanmål vad ju mellanmål:P
Sagt att du älskar någon utan att mena det? En gång, I had my reasons
Givit någon en käftsmäll? yees
Busringt till nån? Ja

7 saker du har på dig:
1. Underkläder
2. Klänning
3. ring
4. Leggings
5. smink
6. halsband
7. läppsyl

6 saker du gjort idag:
1. Varit med sofia
2. åkt buss
3. Druckit säkert 10 koppar kaffe
4. lyssnat på musik
5. skrattat
6. Varit med joel

5 favoritsaker:
1. min säng
2. vännerna
3. Mamma
4. Vicktor <3
5. KÄRLEK !! ^^ <3


4 personer du kan berätta allt för:
1. Mamma
2. Emma
3. Sofia
4. Lina

3 val:
Svart eller vit? båda
Sommar eller vinter ? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör:
1. Flytta ifrån sundsvall
2. känna att jag uppnått det jag ville

1 sak du ångrar:
Att jag strulade med en viss person .. gaaaaaaaaaaaah! "/

...

Av Johanna Sjöberg - 9 september 2007 19:57

I understand that there are some problems

And I am not too blind to know, all the pain you kept inside you

Even though you might not show.If I can't apologize for being wrong

Then it’s just a shame on me, I’ll be the reason for your pain

And you can put the blame on me

Av Johanna Sjöberg - 9 september 2007 17:57

Till mamma - hon som alltid finns där

Till min älskade mamma vill jag skänka dessa ord, jag är evigt tacksam för mitt liv på denna jord. trots att vi inte haft det lätt .. har du alltid gjort ditt bästa! du har torkat mina tårar och försökt göra rätt, alla minnen vi delar du och jag, min mamma önskar du på jorden föralltid kunde stanna .. sanningen är svårare. för vi kmr skiljas åt! och tills domedagen kmr kan du läsa denna text! det är en sak du ska veta och det kan ingen ändra på, för dig min mamma kmr hjärtat aldrig sluta slå. Alla gånger vinden har blåst emot oss har vi alltid hjälpts åt. Du har alltid stått vid min sida och låtit mig förstå! Den dagen då jag finns ensam kvar på den här jorden .. Gav mig tankarna på dig att jag alltid kmr vara dig trogen och aldrig svika dig. För ingenting i världen kan bytas emot dig. för du är människan på jorden som betyder mest för mig!

1993 det var då jag föddes sen dess har du alltid stått bakom mig, visat mig vägen och hjälpt mig ut i världen, Tack vare dig så är jag på den livslånga färden. Tack mamma för att du alltid finns där! för när jag faller står du där och tar emot mig i dina öppna armar!

Förlåt för allt jag gjort, förlåt för att jag varit till besvär och för allt jag gjort när jag var tvär .. ångrar mig som fan! tänker tillbaka på dagen då jag gapade på dig när du egentligen bara brydde dig om mig .. Jag växte upp med dig .. och det känns konstigt att veta att du en dag inte kmr finnas vid min sida längre, för att ta emot mig när jag faller, elr krama om mig när jag gråter!

Som en hjälpande hand som bara mammor kan, tar du alltid emot mig i din öppna famn, för en moders hand och havet slår mot en strand så är skillanden att vi fortfarande älskar varann! oavsett vad det gäller oavsett om det smäller oavsett om du skäller så vet vi vart vi har varann och även om vi bråkar & tjaffsar ibland så finns du alltid där när inga andra kan eller vill! Vet inte hur många gånger du bara funnits där när jag kännt mig helt ensam i denna kalla värld, för du lyfter up mig från marken och får mig att gå vidare! för kära mamma du biter alltid ihop, du visar aldrig att du är ledsen och jag ser det på dig .. när du vill bara försvinna .. bli lämnad ifred och skita i allt! men jag kmr alltid finnas där för dig även om vi bråkar och är sur på varann så är jag fortfarande alltid där. Tack mamma för en bra start i livet och jag vet att du gjorde ditt bästa! Jag älskar dig obeskrivligt mkt Mamma.

Av Johanna Sjöberg - 9 september 2007 13:37

När livet suger

Sabina vaknade på söndagsmorgonen med en riktig huvudvärk.
Hon mindes inte så mycket från igår. Gubbjäveln hade ju nästan slagit ihjäl henne. Precis när han dragit ner byxorna för att våldta henne hade hon fått in en riktig fullträff rakt på nötterna. Han segnade direkt ner på golvet skrikandes ”hora, jag ska döda dig!”.
Hon hade ringt polisen och de hade kommit och gripit honom på en gång.
Nu stod hon framför spegeln och tittade på sig själv.
Hon hade blåmärken över hela kroppen, handleden var stukad, en hårtuss bortdragen och en rejäl blåtira ramade in ena ögat.
Hon kände inte för att göra någonting så hon gick ner för att äta lite frukost istället. Tyvärr kom all upp igen 10 minuter senare.
Hon gick och la sig igen, tänkte på all skit som hade hänt den senaste tiden.
Hennes lillebror hade omkommit i en brand för bara någon månad sen, det hade precis varit begravning. Hennes pojkvän hade varit otrogen två gånger fast de sagt till varann att deras kärlek var evig.
Allt var en enda röra med kompisar som sviker, går bakom ryggen och snackar skit. Och dessutom skulle ju såklart mammas förra kille komma och banka skiten ur henne. Kunde livet bli mycket värre?
Tur var i alla fall att hon hade spriten att fly till och riktiga kompisar som brydde sig och det värmde henne om hjärtat. Mamma kunde man ju inte prata med, hon fattar ändå ingenting. Dessutom hade hon ju egna problem att handskas med.
Sabina tänkte ofta på självmord men varje gång hon suttit där med rakbladet i handen eller tittat ner från bron hade alltid en kompis kommit och stoppat henne.
Nu var hon ganska skeptisk mot självmord, hon förstod att ödet inte ville att hon skulle dö på det sättet.
Så det var bara att tuffa till sig och fortsätta kämpa.
Sabina lyssnade mycket på Sofijah’s musik och fann många gånger liknelser mellan sitt liv och Sofijah’s texter. Låten ”Varför” liknade hon med sin pojkväns svek och ”Bara för att jag älskar dig” liknade hon med sina kompisar.
Nu när Sabina låg där i sängen tänkte hon tillbaka på hur det hade varit det senaste året.
Hon hade gått på Nackstaskolan men när en av hennes bästa kompisar hade flyttat och börjat på Bergsåkers skola hade helvetet börja rasa in.
Fler och fler kompisar svek och gick bakom ryggen på henne. Sabina hade inte fattat vad som hänt först men efter ett tag orkade hon inte längre med alla svek och bytte därför också skola till Bergsåker.
Tyvärr var det ingen dans på rosor heller när hon kom till Bergsåker. Det gick massor av snobbar där och alla pratade bakom hennes rygg även där. Som tur var hade hon ju Angelika, kompisen som bytt före henne. Och efter ett tag hade hon faktiskt fått några fler kompisar. Sabina hade längtat till sommarlovet för hon visste att det skulle bli det bästa någonsin. Fast sedan började helvetet rasa in på nytt med lillebror som dog, pojkvän som svek och gubbjäveln som misshandlat henne.

Plötsligt ringde telefonen och väckte henne ur sina dagdrömmar. Det var Angelika.
- Hej! Ska vi hitta på något?
- Visst! svarade Sabina, klädde på sig och gick ut.



Fotnot: Detta är en delvis sann historia men alla namn och skolor är utbytta.


Av: Josefin Dahlqvist
Den 10/7 -2007

Presentation

Omröstning

Vad föredrar du helst i sängen?
 hårt och brutalt
 mjukt och försikitgt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards