Alla inlägg under oktober 2007

Av Johanna Sjöberg - 21 oktober 2007 20:27

Det handlar om att hålla andan när man är tio kilometer under vattenytan, då det är helt mörkt överallt och änglarna i dina drömmar inte kan rädda dig. det handlar om att kunna simma även om man dras ner i djupet fortare än bilarna susar fram på motorvägen. det handlar om att överleva när världen försöker krossa dig. och för att sen gå till H&M och upptäcka att man gått upp ännu en storlek och de trådsmala modellerna på reklamaffischerna tittar och skrattar åt dej. Det är då du blir trampad på tårna. och sedan kommer sparken i magen när du får reda på att dina föräldrar ska skiljas fast de varit gifta i hela femton år och brukade säga att de älskade varandra. Då du ser din åttaåriga lillasyster gråta för hon tror det är hennes fel, för att hon tjatade för mycket om att hon ville ha en ny Barbie. Men du ville bli som en Barbie, lika smal. Lika blond och lika ytlig. Du slutade äta och du slutade skratta. Då kan man känna revbenen knäckas.
Man vill bli fotomodell och är redo att göra vad som helst, till och med ligga med den äckliga fotografen som lovar dig berömmelse. Du har ju så fina bröst. Man viker ut sig för att smaka på verkligheten. För att bli känd.

Men det enda man får tillbaka är runkande tonårskillar som ser din bild på slitzomslaget och tycker du är snygg. Som är beredda att betala några tior bara för att slänga dig i papperskorgen om nån månad. Sen är du bortglömd. Och håller på att kvävas.I brevlådan får man reklam från viktväktarna fast man knappt väger fyrtio kilo. På tvn visas sexsåpor på bästa sändningstid och gratis porr finns tillgängligt dygnet runt på betalkanaler även för de alra minsta barnen. Den nya tidens barnprogram: se linda Rosing operera sina läppar. och alla bryr vi oss, alla sitter vi bänkade och njuter. För nu har vi dragits så djupt ner under ytan att vi är nära att drunkna.


För vi lärde oss aldrig att simma. vi lärde oss att man måste vara perfekt.

Av Johanna Sjöberg - 21 oktober 2007 18:57

Bläää, vad jag hatar söndagar! Helgen är slut & det är skola imorrn. I fredags så vart det fest hos kalle & andreas, även kallade kick & kuck, haha sjukaste smeknamnen som vi kom på men jaja. it's working =) Var en relativt lugn fest, inge bråk elr så! Sen igår så snackade jag med sofijah och sen drog jag ner till stan & mötte upp henne, jörgen & mia (henne's pappa & han's flickvän) Sen gick vi på stan ett tag innan dom skjutsade hem oss till mej. När vi kom hem så softade vi på, målade lite i hallen, satt vid datorn & lyssnade på muuuuzik osv :) trevlans trevlans! Sen sov hon hos mej även fast hon inte får =O för henne's morsa trodde att hon fortfarande vad i ö-vik, toook fia! =) Kollade på Ghost rider & töntade oss typ hela kvällen, mwahaha! V har lugnt sjukaste humorna i hela världen! =D Somnade runt halv 3 osså vaknade vi vid 9 imorrse, låg & softade på innan vi klev upp åt frukost, satt vid datorn & kollade på summerland <3 fuuuck off vad jag älskar den serien, fett jävla bäst! ^^ Sen drog vi ut till Birsta city & handlade vit & svart färg ner till hallen. Det blir as snyggt där nere nu asså =D fett grymt iaf! men nu ska jag ut med min töntigaste tönt juliiiiaa :D <3 haha, skriver mer sen ikväll!


20 oktober - jag minns det som igår.

Av Johanna Sjöberg - 20 oktober 2007 23:35

yeeas, skriver om dagen imorrn ost för nu ska vi ut la ngt sånt =D


Har bäst vänner & ovänner

Kram från hanny

Av Johanna Sjöberg - 19 oktober 2007 23:35

Nu pallar jag allvarligt talat seriöst fan inte längre, är så jävla less på allt jävla skitsnack. Asså vafan, har ni inget annat att göra eller ? gaah, väx upp ngn gång för i helvete! jaja, whatever nu ska jag krypa ner i min säng o tänka på gosis som jag saknar till tusen <'3 "Du försöker, du lider. du märker hur det svider, när du tappar all balans, inse att du har inte en chans . för varje sekund sjunker du en nivå, fel att ge upp, du kommer aldig ur livet levande ändå. "


Sovgott vänner & ovänner

Kram Hanny

Av Johanna Sjöberg - 19 oktober 2007 17:13

Vaknade tio i 6 imorrse, klev upp o fixade till mej osv. Drog till ryggis vid kvart i 8 och sen fick jag en karta av märta osså drog Vicky, sofijah & jag ut o orienterade :) gick inge bra så vi stack till mamma ist .. hon var i full gång så vi hann inte snacka så mkt men jaja, bor juh med henne endå! x) efter det s¨drog vi till skolan igen, haha även att vi stog o fixade oss i 50 min ;o på bara smink & hår =D men nörjda blev vi iaf! ^^ Sen hade vi; engelska, Fysik,Hemkunskap & svenska. På HK;n s¨å fick vi göra plättar & kanel äpplen, det var nog det godaste någonsin som vi har jag gjort :) sen hade vi svenska med theresa, satt o läste boken som vi skulle läsa på svenskan den heter; Saknad. Av ngn karin bla bla .. jaja!


Efter skolan så kom mamma & hämtade upp mej sen drog vi ut till birsta & jag köpte min dun väst på Stadium, slänger upp en bild ovanför! min storlek fanns inte i svart så då tog jag en vit ist! :) men det gick det osså. Sen hittade jag en rutig mössa i färgerna; Havsturkos, vit & brun osså köpte vi hel bruna vantar till! :) fett najs asså hahahaha ! ^^ Sen drog vi till ICA supermarket & handlade mat osså köpte jag hårfärg så nu blire till att färga håret ngn dag i helgen för håret ska tamejfan vara färgat på måndag! =D haha sen drog vi hemåt igen & packade upp alla varor osv osså fixade jag Ceasar salladen med kyckling o nu har jag satt mej vid datorn o softa på :) är helt slutkörd. Men vafan man får juh sova imorrn! ^^ Nu ska jag ringa runt till en massa folk & höra mej förom det blir ngt tonight =) är inte så party sugen .. men vill bara göra ngt iaf! skriver mer sen ikväll.


Johannafolke - Du rubbade min existens, hora!

Av Johanna Sjöberg - 18 oktober 2007 22:53

Har legat och haft ett litet god natt samtal med min älskade brusha, gud vad jag saknar honom! Men snart är han hemma igen, elr ja han är juh hemma imorrn =) wiho då blir jag glad. <3 Nu ska jag sova underbart stenhårt & aldrig mer vakna, jorå .. jag vaknar väll vid sju imorron som vanligt. Men ha en skön natt & dröm sött =)

Fredrik ortryd - you make my heart go dinga-linga-ling. <3


sov gott och vakna fort

kram från hanny

Av Johanna Sjöberg - 18 oktober 2007 20:04

Du har ett hjärta av guld & ett utseende av diamant. Jag tänker på dej, funderar på oss, Kan inte släppa taget, aldrig släppa loss, älskar dej, slänger korten på bordet, Det här är vad jag säger .. kärlek med orden. För ett liv utan dej är fan inte värt att leva. Abstrakt kärlek är vad det handlar om, att bli sviken av den personen som man tycker om. Så svik mej aldrig elr lämna mej ensam. Ta åt dej av orden för du måste förstå att det finns människor som behöver dej. Försvinner du nu från mitt liv, är mitt liv min skolgång, helt jävla körd! Du är min drog som jag inte kan leva utan och du är mannen i mitt liv fredrik, den vackra & underbara mannen i mitt liv, jag älskar dej oändligt mega mkt älskling <3

Jag följer mitt hjärta för att få det bästa resultatet, för det är du och jag för alltid jag släpper dig aldrig, Ta inte mina rader som bara tomma ord, för att du vet att jag finns här när stormen är för stor, Och när du faller ner så finns jag här för att ta emot, vi klarar det tillsammans du måste bara lita på mig, jag undrar vad du gör just nu och vad du går runt och tänker, jag tittar upp bland stjärnorna jag ser ditt namn det blänker, jag älskar se dig glad & lycklig. och jag kmr aldrig aldrig att låta dej gå. Det finns inte en chans för du är det bästa jag har, jag vill stanna för evigt för kärleken jag känner för dig ja den är helig, jag saknar dig så fruktansvärt utan din närhet. Jag undrar när vi ses och när jag får hålla om dig, och känna dig andas, shit vad jag saknar dig, du har långa mål men jag hoppas du förstår att det är dej jag vill leva hela mitt liv med. Jag minns första gången som jag såg dig damn! du är hur söt som helst, du är den finaste ängeln som gud någonsin sänt, och jag tycker om dig mest. För fråga vad du vill och du får svaren helt ärligt, jag har aldrig kännt så här det måste vara kärlek, du betyder alltid så himla mycket för mig, min kropp och mitt psyke vill ge upp, men så länge du står vid min sida så ger jag aldrig upp, för hoppet om livet börjar växa till sig nu, du och jag tillsammans hoppas det aldrig tar slut du är den jag tänker på och du är den jag drömmer om jag vill aldrig vakna, men du kan inte vara en dröm,

du får mig att skaka, jag ska aldrig svika så jag ber dig fredrik gå aldrig ifrån min sida, jag kanske är kaxig men framför dig så blir jag svag. Du är det ända personen som jag tror på idag, det finns ingen som du, ingen som får mig att känna så här starkt,

Du och jag förevigt Fredrik det tror jag på mest av allt! <3

Av Johanna Sjöberg - 18 oktober 2007 19:39

Vaknade 7 som vanligt imorrse. Fixade till mej & drog till skolan, mötte upp sofiah & sen drog vi till H-tiden! var bara en massa prat! :) sen hade vi bla, matte,spanska,svenska osv .. och på idrotten så skulle vi vara nere i judohallen i skönsberg osså mötte sofiah & jag Vicky & markus så vix bjussade på lite cigg! =) osså blåste det som fan & mitt hår vart helt ceeepe stööört "/ osså hade sofijah gjort illa nånting o vicky glömde kläderna o jag hade min fitt arm till problem! =( Så vi drog ut ist & satt oss utanför sibylla .. sen drog vi ner till Willy's & snattade godis, haha .. vit choklad även =P men säg det inte till ngn, lova era små söta bloggläsare & även dom som är helt fuckade o hatar mej men läser endå .. jaja shit the same! Sen drog vi till skolan igen & träffade sarah på vägen =) Efter det så hade vi bara engelska & SO kvar. Det flöt väll på som vanligt men jag är som vanligt helt oklar i huvve på eftremiddagen! ^^ så jag fattade inte ett skit! men et gick iaf.


När jag kom hem så gick jag ut med Viktor & sen satt jag mej vid datorn o lodade på .. kollade på film & sen Las vegas. Mamma jobbar kvällen så jag tog ngt att äta, fixade mat till viktor & nu ska jag gå ut med han snart :) osså har sofiah hakat på trenden o skaffat en blogg som jag har fixat färgerna,bilden o grejjset på! =P check it out; http://Soofijahwiklund.bloggagratis.se Nu har jag nyss prata med klart med gosis o han skulle knäppa ngr bilder osså skulle han maybe logga in sen igen o skicka! =D mwaaha, o nu loggar han in , har väll aldrig gått så fort ngn gång =) men nu ska jag kila alla brudar & grappar, hare bäst!


Some friends become enemies. Some friends become your family

Make the best with what you're given. This ain't dying , This is Living !

Presentation

Omröstning

Vad föredrar du helst i sängen?
 hårt och brutalt
 mjukt och försikitgt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards