Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Johanna Sjöberg - 2 februari 2008 11:55

Det finns inga ord, det finns inga meningar. Man kan bara älska låten! Den får mig att tänka tillbaka på allt hemsk som har hänt i mitt liv. Men den får mig endå att lé. Den är helt grymt vacker. och inte nog med det så har ss <3 fixat ihop dansen, och som jag alltid brukar säga .. bara lyssna o njut kära folks!

Av Johanna Sjöberg - 2 februari 2008 11:40

Just nu är jag bara så jävla less, jag vill bara gå rakt ut i luften och aldrig mer komma tillbaka. Är så less på sundsvall, jag är less på hela jävla sverige, på hela fucking jävla världen. Hela veckan har varit skit, jag orkar seriöst ingenting längre. Vill bara ligga och sova hela dagarna och nätterna, jag vill fan inte vara kvar .. men jag vill inte dö heller .. konstigt det där! Vaknade för någon timme sen, så nu ska jag snart fixa mig sen ska jag åka ut till birsta med mamma och shoppa. Plus att min söt katt Gustav har bitit sönder mina hörlurar till mobilen, så det blir att köpa nya idag =) Sen ikväll så ska jag och mamma på bio, hon tyckte att jag såg så ledsen ut igår så hon föreslog att vi skulle gå och se National treasure - hemligheternas bok. Så det kan nog bli riktigt bra, osså ska vi nog äta ute före innan bion. Vissa dagar, då känns allt as bra liksom .. sen andra dagar så vill man aldrig mer vakna. Bara jag som känner igen mig? Sen har jag märkt att min blogg har fått kraftiga humörsvängningar .. häromdagen så hade jag 52 besökare och nu har jag 8. Hmmmf, skumt skumt skumt, som allt annat .. haha =D Näe, nu ska jag sluta o dryga till det och börja göra mig iordning. Puss på alla sötnosar.


have a wonderfull day

hugh from hanny

Av Johanna Sjöberg - 2 februari 2008 00:18

om hur allting började, låt mig ta det på mitt sätt. Jag öppnar boken, läser första kapitlet. Så jag skiter i alla rykten och allihopa som är så negativa. För jag tog mig upp min vän, stort tack till alla som finns vid mina sida. Dom sa att det blev bättre, men det blev värre och hoppen blev färre. Jag vandrar i kylan för mig själv o bara undra, hur nära är jag egentligen på att sjunka? soss rykte in och spelade att dom var min vän, vad fan hände med mitt riktiga hem!? Ett tag viste jag inte ens vart jag kom från, men började fatta; måste stå på egna ben, jag skrev, skrev o skrev för att ngn skulle se, det var mitt sätt att försöka förklara hur jag hade det. Kände mig sviken av romantiken, polarna försvann, enda vännen vart musiken. Kom in på nytt spår, sket i det förflutna .. tänker på framtiden det är där jag ska njuta. Jag tackar gud som tog mig upp när jag var svag, om inte för mina vänner, vart vore jag idag? Om jag skulle ta mig tid o berätta, även fast jag inte kan förmedla en känsla. om jag skulle vara modig nog att kunna ropa ord så dom tror att jag mår bättre. Då kanske, jag säger kanske, mina tankar skulle begrundas som framsteg. och mitt hjärta som aldrig har älskat's på riktigt och min själ som är rädd för att vänta. Ett påbörjat anesemang, att komma upp ibland och inte känna denna skam. Jag är liten i synerhet när jag gråter, jag är sliten, vill endå bli förlåten. Ha mitt liv, allt tar tid .. tror inte längre på större löften låt det bli, att vara vi .. människor även om dörren är öppen. Om jag skulle sitta här och vara trevlig, skulle ingenting i livet få mening. Om jag skulle ryckas upp från det som jag lever med så kanske folk skulle se mig. Då kanske, jag säger återigen kanske, att hela livet skulle bli allt som jag hade. Av en tjej utan insikt i livet, av en själv skriven bok utan titel. Om en ensam själ på vandring .. som aldrig stannar så länge som det finns kraft kvar. Som beslutar att hålla huvudet högt, men som aldrig kommer att vandra med huvudet högt. Om jag skulle sitta här och vara arg, skulle alla kunna se mig som hon. Hon som försvann genom dörren där vi bara låser för vissa som kommer förbi. Min framtid, är ingen framtid. Det blir en kamp som är kall med en kant i. I en värld som är fylld av sånt. Ja, visa vägen så kom någon gång. Sola dig i glansen, chansen är bättre .. snart är vi fast i det tankesättet. Att ha min dröm, allt är glömt. Tror inte längre på större löften. Jag blev dömd av min dröm, jag glider förbi när en dörr är öppen.

Presentation

Omröstning

Vad föredrar du helst i sängen?
 hårt och brutalt
 mjukt och försikitgt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards